کد خبر: ۱۰۵۱۲
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

مجموعه ورزشی الهیه فرصتی برای آینده‌سازی استعدادها

مجموعه ورزشی شهدای اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد سال‌۱۳۹۰ در الهیه به بهره‌برداری رسید؛ این مجموعه‌ در شروع کار به‌واسطه جمعیت کم الهیه مخاطب چندانی نداشت، اما رفته‌رفته بر تعداد ورزشکاران افزوده شد.

عده‌ای کوله‌به‌دوش وارد می‌شوند و عده‌ای خسته از ورزشی سنگین در‌حال ترک مجموعه هستند. این فضای ورزشی تقریبا در تمام ساعات روز، میزبان اهالی ورزشکار الهیه است. مجموعه ورزشی شهدای اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد علاوه‌بر میزبانی از ورزشکاران، پایگاهی موفق در‌زمینه استعدادیابی ورزشی نیز بوده و از‌این‌رو نقطه امید بسیاری از ورزشکاران و والدین است.

 

به کام بانوان و آقایان

مجموعه ورزشی شهدای اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد سال‌۱۳۹۰ در بافت جدید شهری الهیه به بهره‌برداری رسید؛ مجموعه‌ای که در شروع کار به‌واسطه جمعیت کم الهیه مخاطب چندانی نداشت، اما رفته‌رفته بر تعداد ورزشکاران مراجعه‌کننده به این مجموعه افزوده شد تا علاو‌ه‌بر کارکنان سازمان اتوبوس‌رانی، اهالی الهیه، هم از این مجموعه ۳ هزار‌مترمربعی بهره‌مند شوند.

این مجموعه را بیشتر به سالن مجهز ورزش‌های توپی‌اش می‌شناسند، اما این فضا سالن‌های باکیفیتی برای ورزش‌های رزمی و پینگ‌پنگ هم دارد که دراختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد. از دیگر نقاط قوتش این است که دسترسی ویژه‌ای به نقاط مختلف شهر دارد؛ زیرا در مجاورت پایانه اتوبوس‌رانی واقع شده است و اتوبوس‌های این پایانه به نقاط دور و نزدیک شهر خدمت ارائه می‌کنند.

 

اینجا برای الهیه نعمت است

سیدجواد افضلی که بعداز تمرین درحال ترک مجموعه است، درباره این فضای ورزشی می‌گوید: زمین فوتسال اینجا جزو بهترین‌هاست، هم کف‌پوش استانداردی دارد و هم نور و ایمن‌سازی به‌خوبی انجام شده است. وجود سالن‌های ورزشی مانند این مجموعه برای الهیه نعمت است.

در ادامه، مژده فرامرزی درباره اختصاص زمان‌های مناسب به بانوان می‌گوید: خوب است که مجموعه با امکانات کامل و هم برای آقایان و هم برای بانوان مهیا شده است. والیبال رشته محبوب بانوان در این زمین ورزشی است و سبب شده که خانم‌ها تمرینات و بازی‌های پرنشاطی را تجربه کنند.

 

کلاس‌های تابستان ادامه دارد

طی فعالیت سیزده‌ساله مجموعه ورزشی شهدای اتوبوس‌رانی در محله الهیه، نونهالان و نوجوانان بسیاری از فضای ورزش توپی و رزمی مجموعه استفاده کرده‌اند که گاه منجر به جذب استعداد و راهیابی آنها به تیم‌‎های استانی و منطقه‌ای شده است. ازاین‌رو این مجموعه در حوزه استعدادیابی در سال‌های اخیر پیشتاز بوده است.

مریم مجدنیا مادری است که با ما هم‌کلام می‌شود. او توضیح می‌دهد: در دو تابستان اخیر، فرصت‌های آموزشی خوبی در اینجا فراهم شد، از کلاس کشتی گرفته تا پینگ‌پنگ و کاراته و تکواندو. پسرم رامبد در این مجموعه، کلاس‌های پینگ‌پنگ را سپری کرد و خوشبختانه توانست به تیم نونهالان مجموعه راه یابد.

رضا فیاضی، از مربیان فوتسال مجموعه، می‌گوید: اینجا علاوه‌بر کارکنان اتوبوس‌رانی، شهروندان هم حاضر می‌شوند و دوره‌های ورزشی مختلفی را تجزیه می‌کنند. خوشبختانه مربیانی که در این سالن ورزشی کار می‌کنند، به استعدادیابی ورزشی معتقد‌ند و توانسته‌اند چندین بازیکن را به رده‌های مختلف لیگ برتر و استان معرفی کنند. این موضوع برای ورزش مشهد اتفاق بسیار خوبی است.


با وجود گذر از تابستان داغ و اوقات فراغتش هنوز هم کلاس‌های ورزشی مجموعه شهدای اتوبوس‌رانی در محله الهیه برپاست و در بخش‌های تمرینی، استعدادیابی و مسابقات فعالیت دارند.



* این گزارش پنج‌شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۷ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44