کد خبر: ۱۰۲۷۸
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳

پیشگامی فوتسالیست‌های مهرمادر در همدلی و اخلاق

محمد حسن‌نیا مهم‌ترین ویژگی تیمش را همدلی بچه‌ها می‌داند و معتقد است، چون شاگردانش همه از یک محله‌اند و چند سال است با هم مأنوس هستند، موجب شده با هم همدل و رفیق باشند.

انسیه فلاح| پر از شوق و شور کودکی یا نوجوانی باشی، راهی یک تیم ورزشی شوی و خواسته‌ات رشد و پیشرفت در این رشته ورزشی باشد، خانواده پشتت باشد، یک مربی همراه و همدل هم داشته باشی، خدا هم البته دستت را محکم بگیرد، آن وقت موفقیتت حتمی است.

بچه‌های محله مهرمادر که عضو تیم فوتسال «پیشگامان وحدت» هستند، از تمام این موهبت‌ها برخوردار بوده‌اند و با وجود داشتن یک مربی جوان، حالا قله‌های موفقیت را یکی پس‌از دیگری فتح می‌کنند.

 



۲ رویکرد برای موفقیت

وقتی با محمد حسن‌نیا، مربی تیم فوتسال پیشگامان وحدت، گفتگو می‌کنیم، او افق‌های روشنی را برای شاگردانش پیش‌بینی می‌کند و از رویکرد‌ها و برنامه‌های جانبی تیمش به ما می‌گوید: ما از سال ۱۳۹۵ همواره دو رویکرد را برای موفقیت تیم دنبال کرده‌ایم؛ اول تلاش برای رشد تربیتی و اخلاقی بچه‌ها در کنار رشد فنی آنان؛ چون گاه بعضی از خانواده‌ها توان مدیریت فرزندانشان را ندارند، این وظیفه ماست که مراقب آنها باشیم و رویکرد دوم، برنامه‌ریزی بلندمدت برای آینده فوتسال آنها تا رده بزرگ‌سالان و راه‌یافتن به تیم ملی. 

او یادآوری می‌کند: این برنامه‌ها برای بچه‌های پنج تا هشت‌ساله است تا کودکان دارای استعداد را به تیم‌های مطرح کشور معرفی کنیم.

بعضی خانواده‌ها توان مدیریت فرزندانشان را ندارند، وظیفه ماست که مراقب آنها باشیم 

حسن‌نیا حتی رفتن به سمت گیم‌نت و فضای مجازی را برای بچه‌ها ممنوع کرده است تا تمرکزشان فقط روی فوتسال باشد، به‌طوری‌که آنها حتی در محیط خانواده نیز با اجازه به سمت این فضا‌ها می‌روند.

 

آشنایی خانواده بچه‌ها با هم

وقتی می‌پرسیم تیم فوتسال پیشگامان وحدت تاکنون چه افتخاراتی به دست آورده است، حسن‌نیا یکی‌یکی آنها را فهرست می‌کند و می‌گوید: قهرمانی لیگ یک مشهد، سال ۹۸-۹۷ در رده نونهالان و نوجوانان، قهرمانی منطقه ۳ در رشته فوتسال از سال ۹۷ تاکنون، مقام سوم استان برای امسال و بالاخره مقام اول مسابقات فوتسال نونهالان دربین مناطق کشور.

برایم سؤال است چه چیزی تیم فوتسال بچه‌های مهر مادر را از سایر تیم‌های منطقه و کشور استثنا می‌کند که چنین دستاورد‌هایی را برای آنها به ارمغان آورده است. مربی تیم پیشگامان وحدت مهم‌ترین ویژگی تیمش را همدلی بچه‌ها می‌داند و معتقد است، چون شاگردانش همه از یک محله‌اند و چند سال است با هم مأنوس هستند، موجب شده است که با هم همدل و رفیق باشند. او می‌گوید: ما حتی خانواده‌های بچه‌ها را با هم آشنا کرده‌ایم و بچه‌ها اجازه دوستی و ارتباط‌گیری با افراد خارج از تیم را ندارند تا روی ورزششان تأثیر منفی نگذارد.

 

رشد ورزشی و فرهنگی

حسن‌نیا به برنامه‌های دیگری اشاره می‌کند که برای رشد نوجوان‌ها در‌کنار ورزش پیش می‌برند؛ می‌گوید: ما یک هیئت فرهنگی‌مذهبی داریم به نام «پیشگامان حضرت مهدی (عج)» که دعوت از یک طلبه برای سخنرانی، خواندن زیارت عاشورا و روضه‌خوانی توسط یکی از بچه‌های قدیم را در آن پیش‌بینی کرده‌ایم. این برنامه هر سه‌چهار‌ماه یک بار در منزل اهالی برگزار می‌شود.

برگزاری اردوی ماهانه برای زیارت مزار شهدا و همچنین عضو‌کردن بچه‌ها در بسیج از دیگر برنامه‌هایی است که مربی تیم فوتسال پیشگامان وحدت برای بچه‌های تیمش طراحی کرده است.

 

پیشگامی فوتسالیست‌های مهرمادر در همدلی، اخلاق و رفاقت


حرفه‌ای بودن با اخلاق به دست می‌آید

مهرداد راستین، پانزده‌ساله، کاپیتان رده سنی نوجوانان

من بین سال‌های ۹۹-۹۸ وارد تیم فوتسال پیشگامان وحدت شدم و تا الان در دو مسابقه استانی و یک مسابقه کشوری شرکت کرده‌ام. ما بین مناطق مشهد تاکنون ۱۸ تا ۲۰ مقام به دست آورده‎ایم. من در قهرمانی لیگ یک مشهد و قهرمانی مسابقات کشوری امسال به میزبانی نوشهر، اصفهان و مشهد با هم‌تیمی‌هایم سهیم بودم. خیلی اتفاقی وارد تیم فوتسال پیشگامان وحدت شدم و اولش فکر نمی‌کردم حرفه‌ای این رشته را دنبال کنم.

در ورزش و بازی تیمی فقط حرفه‌ای بودن مطرح نیست، بلکه شخصیت و اخلاق داشتن هم مهم است

قبل از آن در تیم دیگری ورزش می‌کردم و حرفه‌ای بودن برایم هدف نبود، ولی از موقعی که به این تیم پیوستم، فهمیدم که باید حرفه‌ای کار کنم. البته در ورزش و بازی تیمی فقط حرفه‌ای بودن مطرح نیست، بلکه شخصیت و اخلاق داشتن هم مهم است.

 

اول اخلاق بعد ورزش

حمیدرضا رحمدل، چهارده‌ساله، کاپیتان رده سنی نونهالان

من از تابستان سال ۱۳۹۷ با تیم فوتسال پیشگامان وحدت آشنا و وارد این تیم شدم. تاکنون در سه مسابقه استانی، یک مسابقه بین مناطق کشور و یک مسابقه لیگ مشهد شرکت کرده‌ام و در به دست‌آوردن مقام قهرمانی مناطق کشور و مقام سوم استانی امسال با بچه‌های تیم سهیم بوده‌ام. یکی از انگیزه‌های من برای ورود به تیم فوتسال پیشگامان وحدت، مربی‌مان آقای حسن‌نیا بود که آدم پاک و درست و بااخلاقی است و همیشه سعی می‌کند قبل از ورزش، به رشد اخلاق در فرد کمک کند. من هم به شخصیت ایشان علاقه‌مند و جذب تیمشان شدم.

* این گزارش یکشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۴ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44