کد خبر: ۱۰۰۷۷
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

کوچه آپارتمان‌نشین‌ها در محله حجاب

کوچه شهید‌محمدی‌۲ یکی از معابر فرعی خیابان حجاب‌۸۸ است و در محله حجاب قرار دارد. یکی از شاخصه‌های این کوچه، زندگی اهالی در مجتمع‌های مسکونی است که خیلی از آنها بیش‌از سی‌سال عمر دارند.

کوچه شهید‌محمدی‌۲ در محله حجاب یکی از معابر فرعی خیابان حجاب‌۸۸ است و در محله حجاب قرار دارد. یکی از شاخصه‌های این کوچه، زندگی اهالی در مجتمع‌های مسکونی است که خیلی از آنها بیش‌از سی‌سال عمر دارند.

از میان این مجتمع‌های مسکونی که قدمت و جمعیت بیشتری دارند، می‌توان به مجتمع حجاب، صدف و تاش اشاره کرد که سال ساخت آنها به اوایل دهه ۷۰ برمی‌گردد و خیلی از آنها نیازمند تعمیرات اساسی هستند. علاوه‌بر مجتمع‌های مسکونی، چندین مجموعه آموزشی نیز در این محدوده قرار گرفته است.

 

کوچه آپارتمان‌نشین‌ها
دبیرستان دخترانه منصوره بادامچی یکی از دبیرستان‌های بزرگ ناحیه‌۷ آموزش‌و‌پرورش مشهد است که امکاناتی از‌جمله خوابگاه، کتابخانه، سایت کامپیوتر، نمازخانه، چندین زمین ورزشی و انواع آزمایشگاه‌های علمی را در خود جای داده و سال‌۱۳۷۹ تأسیس شده است.

 

کوچه آپارتمان‌نشین‌ها 
بازار محله کوچه شهید‌محمدی‌۲ بسیار پر‌و‌پیمان است، به‌طوری‌که در این معبر هرآنچه نیاز روزمره خانواده‌ها باشد پیدا می‌شود، از نانوایی و میوه‌فروشی و سوپرمارکت تا اغذیه‌فروشی و خشک‌شویی و آرایشگاه.

 

کوچه آپارتمان‌نشین‌ها
یکی از مراکز جمع‌آوری ضایعات در سطح منطقه ۱۰ در ابتدای کوچه شهیدمحمدی‌۲ قرار دارد. در این مرکز، انواع ضایعات قابل بازیافت جمع‌آوری و تفکیک می‌شود.

کوچه آپارتمان‌نشین‌ها

مجتمع مسکونی حجاب ۳۲۰‌واحد مسکونی دارد که متراژ آنها از ۷۵ تا ۱۱۰‌مترمربع متفاوت است و ساخت آن به سال‌۱۳۷۰ برمی‌گردد.


کوچه آپارتمان‌نشین‌ها

پارک مهتاب با وسعت یک هکتار، یکی از بوستان‌های محلی وسیع منطقه‌۱۰ به شمار می‌آید که هم نشیمن مناسبی دارد، هم روشنایی و هم پارک بازی کودکان. نگهبانی بیست‌و‌چهارساعته و تجهیزات ورزشی از دیگر امکانات بوستان مهتاب است.



* این گزارش چهارشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۳ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44