کد خبر: ۹۴۰۴
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

قرارگاه ازدواج آسان در محله گاز بانی همسریابی است

هجده‌ماه می‌شود که به برکات مسجد پنج‌تن‌آل‌عبا (ع) با تشکیل شعبه‌ای از قرارگاه ازدواج آسان و فرزندآوری به خانواده‌ها برای یافتن گزینه‌هایی مناسب ازدواج کمک شده است.

هجده‌ماه می‌شود که به برکات مسجد پنج‌تن‌آل‌عبا (ع) در محله گاز، موارد جدیدی اضافه شده است. تشکیل شعبه‌ای از قرارگاه ازدواج آسان و فرزندآوری در این مسجد، باعث کمک به خانواده‌ها برای یافتن گزینه‌هایی مناسب ازدواج شده است. تهمینه عرب، متولد ۱۳۶۴ دبیر این پایگاه است. او به پرسش‌هایی پاسخ می‌دهد که آشنایی با فرایند واسطه‌گری در این مسجد را ممکن می‌کند.

- برای اینکه در قالب همسان‌گزین فعالیت کنید، چه دوره‌هایی گذرانده‌اید؟
سرفصل‌هایی مثل روان‌شناسی، مزاج‌شناسی و دانستنی‌های حقوقی را سپری کردیم و آزمون دادیم. با شرکت در دوره‌های ضمن خدمت، اطلاعاتمان پیوسته به‌روز می‌شود.

- روند کار برای متقاضیان همسان‌گزینی چطور است؟
برای آقاپسرها، یکی از محارم خانم با مدارک لازم به‌صورت حضوری مراجعه می‌کند. بعد از رؤیت مدارک، فرمی به آنها می‌دهیم تا مشخصات و معیار‌های کلی در آن درج شود. بر‌اساس آموزش‌هایی که دیده‌ایم، همچنین معیار‌ها و گفتگو‌هایی که انجام می‌دهیم، گزینه مناسب را معرفی می‌کنیم. درباره دخترخانم‌ها طی‌کردن این مراحل به‌صورت غیر‌حضوری نیز امکان‌پذیر است.

- برای همسان‌گزینی هزینه‌ای دریافت می‌کنید؟
برای آقاپسر‌ها مبلغ ۳۰‌هزار‌تومان دریافت می‌شود که جنبه درآمدزایی ندارد و صرف امور خیر می‌شود. برای دخترخانم‌ها اگر مجازی باشد، خیر و اگر حضوری باشد در حد هزینه کپی فرم‌ها.

- به افراد مطلقه هم ارائه خدمت دارید؟
بله. البته اگر مدت جدا‌شدنشان کمتر از شش‌ماه باشد، آنها را به مشاور معرفی می‌کنیم. بعد از اخذ تأییدیه، پیگیر کارشان می‌شویم.

- بعد از معرفی گزینه‌ها چه می‌کنید؟
پیگیر هستیم ببینیم وصلت سر می‌گیرد یا نه. اگر طرفین همدیگر را نپسندند، علت را جویا می‌شویم. اینها کمک می‌کند تا به معیار‌های مطلوب از‌سوی خانواده‌ها بهتر واقف شویم. اگر هم وصلت سر گرفت، طرفین را به مشاور معرفی می‌کنیم.

- گزینه‌هایی که معرفی می‌کنید صرفا از پرونده‌های تشکیل‌شده در مسجد پنج‌تن‌آل‌عبا (ع) است؟
اگر گزینه متناسب داشته باشیم، بله؛ در‌غیر‌این‌صورت از بانک اطلاعاتی سایر همسان‌گزینان در بقیه مساجد شهر هم استفاده می‌کنیم.

- برای عروس‌ها و داماد‌های نیازمند برنامه‌ای دارید؟
اگر عروس یا دامادی از‌طریق پایگاه ما ازدواج کرده باشند و درگیر مشکلات مالی باشند، آنها را به کمیته تسهیلگری معرفی می‌کنیم. تحقیقات میدانی انجام می‌شود و در‌صورتی که واجد شرایط باشند، برایشان تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود.

- تا الان چند تقاضا برای همسان‌گزینی داشته‌اید؟
در این یک‌سال‌و‌نیم فعالیت، حدود چهل پرونده تشکیل شده است. از این تعداد حدود سی‌نفر ازدواج کردند. نیمی از آنها با گزینه‌هایی وصلت کرده‌اند که از سوی ما معرفی شده است.

- راه ارتباطی با این پایگاه در فضای مجازی چطور است؟
توصیه می‌کنم افراد به کانال اصلی همسان‌گزینی رویش به نشانی hamsangozinieh_ruiesh در پیام‌رسان‌های ایتا یا سروش بپیوندند و بسته به محل سکونتشان، نشانی و آی‌دی نزدیک‌ترین پایگاه همسان‌گزینی در مشهد و حتی دیگر شهر‌ها و استان‌ها را انتخاب کنند.

- برای مراجعه حضوری چطور؟
روز‌های یکشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ در مسجد پنج‌تن آل عبا (ع) در خدمت هم‌محله‌ای‌ها هستیم.

- آخرین وصلتی که با واسطه‌گری در پایگاه شما صورت گرفت کی بود؟
نوروز امسال.

* این گزارش یکشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۱ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44