کد خبر: ۶۶۶۲
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

۱۱ مدال هاپکیدو را مدیون همراهی پدرم هستم

محمدجواد گنجی، نوجوان ورزشکار محله فرامرز عباسی می‌گوید: روز‌های اولی که به باشگاه می‌رفتم، پدرم لباس ورزشی می‌پوشید و همراهم تمرینات ورزشی را انجام می‌داد.

۹ سال قبل، ورزش هاپکیدو را شروع کرد، ورزشی که از همان ابتدا برای او جذاب و هیجان‌انگیز بود. محمد‌جواد گنجی متولد سال‌۱۳۸۶ است. از هفت‌سالگی به‌صورت حرفه‌ای هاپکیدو را در باشگاه محله‌شان شروع کرد. او درکنار علاقه شخصی بخش زیادی از جذابیت این ورزش را مدیون همراهی خانواده به‌ویژه پدرش است. در ادامه، گفت‌وگوی ما را با محمدجواد گنجی، نوجوان ورزشکار محله فرامرز عباسی، خواهید خواند.



- این رشته را کسی به تو پیشنهاد کرد؟
هاپکیدو انتخاب خودم بود و از همان روز اول که وارد باشگاه شدم، از فضا و حال و هوای این رشته خوشم آمد و اگر بخواهم یک بار دیگر شروع کنم، مطمئنم که باز همین رشته را انتخاب خواهم کرد.



- این همه علاقه از کجا می‌آید؟
هاپکیدو برای من مثل زندگی است؛ تا‌زمانی‌که بتوانم، به‌عنوان ورزشکار در مسابقات شرکت می‌کنم و برای کشورم و شهرم افتخارآفرینی خواهم کرد.



- حمایت خانواده چقدر در پیشرفت ورزشی شما مؤثر بوده است؟
با وجود علاقه‌ای که به این ورزش پیدا کرده بودم، اگر حمایت مادی و معنوی خانواده نبود، قطعا نمی‌توانستم این ورزش را ادامه بدهم. در این ۹ سال ورزش حرفه‌ای، هزینه‌های بسیاری را صرف خرید لباس، باشگاه و سفر برای مسابقات ورزشی کردم. بین افراد خانواده پدرم بیشترین حمایت را کرد.

همیشه درجریان مسابقات در ورزشگاه حاضر می‌شد و با تشویق‌های گرم خود، در مسابقات ورزشی به من روحیه می‌داد. این حمایت از اولین روز حضور در باشگاه آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است. یادم است روز‌های اولی که به باشگاه می‌رفتم، پدرم لباس ورزشی می‌پوشید و همراهم تمرینات ورزشی را انجام می‌داد. او دو ماه این کار را انجام داد تا بتوانم با فضای باشگاه و محیط آن آشنا شوم.



- آرزوی بزرگت در مسیر ورزش چیست؟ دوست داری این ورزش را تا کجا ادامه بدهی؟
از ۹ سال قبل که ورزش هاپکیدو را شروع کردم تا امروز در مسابقات مختلف ورزشی شرکت کرده‌ام؛ حاصل این مسابقات کسب یازده‌مدال رنگارنگ مسابقات هاپکیدوی مشهد و استان خراسان رضوی است. سال گذشته نیز در مسابقات کشوری هاپکیدو که در استان گیلان و شهرستان رشت برگزار شد، شرکت کردم و مدال نقره مسابقات را به دست آوردم.

آرزویم حضور در مسابقات بین‌المللی هاپکیدو و راهیابی این رشته به المپیک است. برای رسیدن به این هدف، از همین الان دو‌سه ساعت ورزش روزانه را با راهنمایی‌های استادم، حجت حسینی انجام می‌دهم و خودم را برای مسابقات بین‌المللی آماده خواهم کرد.



- ساکن محله فرامرز عباسی هستی؛ این محله امکانات ورزشی مناسبی دارد؟
خوشبختانه محله ما از لحاظ امکانات ورزشی و باشگاه‌های ورزشی در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. نزدیکی به مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی و دیگر مجموعه‌های ورزشی از امتیازات محله ماست و اگر کسی به‌دنبال ورزش و قهرمانی باشد، می‌تواند با تلاش و پشتکار خود به نتایجی که دوست دارد، برسد.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44