کد خبر: ۵۰۶۹
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

کوچه فرهنگ و هنر محله فاطمیه

کوچه عبادی‌۷۱ که در قدیم خواجه‌ربیع‌۴۵ نام داشت، با مجموعه‌های فرهنگی و پژوهشی‌اش در این محدوده، متمایز از دیگر معابر است.

کوچه عبادی‌۷۱ که در قدیم خواجه‌ربیع‌۴۵ نام داشت، با مجموعه‌های فرهنگی و پژوهشی‌اش در این محدوده، متمایز از دیگر معابر است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از این مجموعه‌هاست که طرفداران بسیاری دارد و پر‌مخاطب است.

وجود مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی، پای نسل جوان و دانش‌آموزان را به این معبر باز کرده است. این کوچه به نام شهید علی‌اکبر ثابت‌فر است که گفته‌می‌شود از اولین شهدای محله است.

 

کوچه فرهنگ و هنر در محله فاطمیه

غلامحسین ثابت‌فر و بمانی پژنگ، پدر و مادر علی‌اکبر ثابت‌فر هستند. آن‌ها از سال‌۱۳۵۰ در این محله سکونت دارند و قصد رفتن از این محله را ندارند.

 

کوچه فرهنگ و هنر در محله فاطمیه

موزه علوم طبیعی در سال‌۱۳۸۱ تأسیس شده و شامل بخش‌های مختلف افلاک‌نما در قسمت نجوم، جانور‌شناسی، صدف‌ها، حیوانات تاکسیدرمی، سینما سه‌بعدی و‌... است.

 

کوچه فرهنگ و هنر در محله فاطمیه

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی علامه‌طباطبایی، یکی دیگر از مجموعه‌های خاص برای استفاده علاقه‌مندان به تحقیق و مطالعه، در میانه‌های این معبر قرار دارد.

 

کوچه فرهنگ و هنر در محله فاطمیه

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این معبر عمری تقریبا چهل‌ساله دارد. دربخش پستی این مرکز، کتاب‌ها برای بچه‌های روستا فرستاده می‌شود.

ارسال نظر