کد خبر: ۱۰۱۶۳
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

کوچه شش شهید

کوچه شهید مفتح ۶ در منطقه ۴ مزین به نام برادران شهید‌مولایی است، اما به جز این دو برادر ۴ شهید دیگر نیز در این کوچه سکونت داشتند.

کوچه شهیدمفتح ۶ مزین به نام برادران شهید‌مولایی، با برخورداری از ویژگی‌های چندگانه و منحصر‌به‌فرد، به تابلویی تلفیقی از گذشته، حال و آینده شهر تبدیل شده است. سوای هویت معنوی آن که به حضور منازل شش‌شهید دفاع مقدس مربوط می‌شود، هویت فرهنگی شهر نیز به‌واسطه فعالیت کارگاه‌های انگشترسازی در این کوچه، نمود عینی دارد.  فعالیت فروشگاه‌های ملزومات جشن عروسی نیز حضور زوج‌های جوان و آینده‌ساز شهر را در این معبر پررنگ کرده است.

 

کوچه شش شهید

منزل برادران شهید رمضانعلی و حسن مولایی با روضه‌های خانگی صبح‌های پنجشنبه، میزبان بانوان محله طلاب است. قدمت این روضه به حدود شش‌دهه پیش برمی‌گردد و بانی آن، خراج‌بیگم، مادربزرگ این دو شهید است.

 

کوچه شش شهید

علیرضا صادقی یکی از شهدای این کوچه است. اسفند‌۱۳۶۴ آخرین برگ زندگی‌اش در جزیره فاو ورق خورد. بعد‌از فوت مادر شهید، افتخار مراقبت از پدر شهید که در بستر بیماری قرار دارد، با خواهر این شهید است.

 

کوچه شش شهید

این کوچه، مرکز تجمع فروشگاه‌هایی است که مخاطب آن، زوج‌های جوان هستند. تاج‌ عروسی، لباس محضر، لباس داماد، لباس نامزدی و... کالاهای عرضه‌شده در این واحدهای صنفی است.

 

کوچه شش شهید

جعفر و علی علیزاده، پدر و پسری هستند که در این کوچه کارگاه انگشترسازی دارند. تولیداتشان علاوه‌بر مشهد و قم، در عراق به فروش می‌رسد.

 

کوچه شش شهید
گردو، خربزه، نیلوفر، انگور، کدو، لاله عباسی و انار گونه‌هایی هستند که علی ناجی در باغچه مقابل منزلش کاشته است. او متولد ۱۳۱۹ است و پنجاه‌سال است در این کوچه سکونت دارد.

 

* این گزارش در شماره ۵۸۲ شهرآرا محله ۳ و ۴ مورخ ۱۱ شهریورماه منتشر شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44