کد خبر: ۱۰۰۳۹
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

باشگاه ورزشی با حال و هوای معنوی در محله گاز

باشگاه «بزرگمهر جوان» بیش‌از پانزده‌سال است پذیرای افرادی است که اگرچه ورزش و داشتن بدنی سالم برایشان ارزشمند است، رعایت برخی شعائر و پایبندی به اصول دینی، اولویت بالاتری برایشان دارد.

سه‌شنبه‌های امام‌زمانی، سفره‌های نذری صبح‌های پنجشنبه، بزرگداشت آیین‌های مذهبی و برگزاری مراسم دینی، دیدار با خانواده شهدا از‌جمله فعالیت‌های مذهبی باشگاه ورزشی «بزرگمهر جوان» است.

این باشگاه بیش‌از پانزده‌سال است در محله گاز پذیرای افرادی است که اگرچه ورزش و داشتن بدنی سالم برایشان ارزشمند است، رعایت برخی شعائر و پایبندی به اصول دینی، اولویت بالاتری برایشان دارد. محیط باشگاه ورزشی‌شان درکنار جو صمیمی و رفاقت‌گونه اعضای آن، سرشار از حس‌وحال معنوی است.

 

تبلیغ دین حتی با ورزش

نجمه ظفرجعفرزاده، مسئول و مربی این باشگاه، فارغ‌التحصیل رشته حقوق و مسئول کمیته فرهنگی هیئت بدن‌سازی بانوان استان خراسان‌رضوی است.

بیات، همسر این بانوی ورزشکار و پسرشان هم مربی آقایان همین باشگاه هستند. پایبندی به اعتقادات اسلامی و رعایت شعائر دلایلی بودند که خانم مربی را به‌سمت ایجاد یک محیط ورزشی خاص سوق دادند؛ «نه‌تن‌ها در زندگی شخصی، بلکه مایل بودم در محیط کار هم شرایط به‌شکلی باشد که خللی در اصول اسلامی ایجاد نشود. در همه این سال‌ها سعی‌ام بر این بود که با خلق یک فضای صمیمی و ایجاد روابط دوستانه با اعضای باشگاه که در رده‌های مختلف سنی هستند، تبلیغ درست دین را انجام دهم.»

 

هیئت ورزشی پای مراسم مذهبی

یکی دیگر از رسوم این باشگاه ورزشی این است که در دو ماه محرم و صفر محیط باشگاه سیاه‌پوش و مراسم عزاداری برپا می‌شود؛ علاوه‌بر این در همه مناسبت‌های مذهبی برنامه‌ای برای اجرا دارند؛ «مراسم بزرگی مانند جشن نیمه‌شعبان، ولادت حضرت زهرا (س) و اعیاد بزرگی مانند غدیر را به‌طور مفصل و معمولا در سالن‌های پذیرایی که ظرفیت بیشتری دارند، برگزار می‌کنیم تا بتوانیم پذیرای افراد بیشتری باشیم.»

جعفرزاده تأکید می‌کند که هیچ‌کدام از مهمانان مراسم از اقوام و خویشاوندان او نیستند. او سعی می‌کند که در این مجالس از دیگر ورزشکاران و اعضای دیگر باشگاه‌ها دعوت کند تا این افراد را هر‌چه بیشتر در فعالیت‌های فرهنگی‌مذهبی خود شریک سازد.

 

اصلاح خود، اصلاح جامعه

رئیس کمیته فرهنگی هیئت بدن‌سازی بانوان استان، باشگاه ورزشی شخصی خود را یک پایگاه مهدوی می‌نامد؛ «قرار نیست لزوما دارای یک سمت و مسئولیت رسمی باشیم تا بتوانیم برای این نظام و انقلاب و زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) کاری از پیش ببریم. من به اندازه توانم خود را در‌برابر حضرت مسئول می‌بینم و خود را ملزم به انجام هرکاری که فکر کنم مفید است، می‌دانم.

سعی می‌کنم در همین محیط کوچکی که در آن اثرگذار هستم، وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهم. تأثیر مثبت حتی در یک جامعه کوچک مثل یک سالن ورزشی هم می‌تواند در بلندمدت نتایج پرباری داشته باشد. اگر هر‌کس، اصلاح را از خودش و اطرافیان آغاز کند، قدمی در راه اصلاح جامعه برداشته است.»

 

مکانی برای خودسازی

تأکید همیشگی خانم مربی به اعضای باشگاهش این است که توجه داشته باشند اینجا صرفا مکانی برای فعالیت جسمانی و ورزش بدن‌سازی نیست، بلکه مکانی برای خودسازی و باشگاه پرورش روح است. گرامیداشت مقام شهدا، دیدار با خانواده‌های آنها و دلجویی از مادران شهید، برگزاری حلقه‌های معرفتی از دیگر فعالیت‌های بانوان باشگاه بزرگمهر جوان است.

* این گزارش یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۸۱ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44