کد خبر: ۹۳۲۳
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

پارک گل‌ها؛ قدیمی‌‎ترین بوستان محله دانشجو

مثل همه پارک‌های محلی است. درخت دارد، زمین بازی، زمین ورزشی و.... اما اینجا زیبایی‌ای دوچندان دارد. غرق در سرسبزی و گل است.

مثل همه پارک‌های محلی است. درخت دارد، زمین بازی، زمین ورزشی و.... اما اینجا زیبایی‌ای دوچندان دارد. غرق در سرسبزی و گل است. این روز‌ها اگر از ابتدای خیابان دانشجو گذر کنید و قدم در بوستان گل‌ها بگذارید، حتما متوجه زیبایی و درختان پرشمارش می‌شوید.

می‌توانید ورزش کنید یا خودتان را به یک نوشیدنی خنک یا گرم مهمان کنید. اهالی محله دانشجو، این پاتوق را بیشتر به زیبایی‌اش می‌شناسند.

 

غرق در سرسبزی

تاریخ دقیق کاشت درختان قدیمی و سر‌به‌آسمان‌کشیده این بوستان را نمی‌دانیم؛ بین آنها، درختان چنار و توت با عمر بیش‌از پنجاه‌سال هم دیده می‌شود. اما سنگ بنای این بوستان به‌شکل امروزی در اواخر دهه‌۶۰ گذاشته شد، آن هم در اطراف زمین‌هایی که به «اراضی فرهنگیان» موسوم بوده است.

‌بوستان بیش‌از سه‌هکتاری «گل‌ها» متمایز‌ترین پوشش فضای سبز منطقه ما را دارد؛ زیرا در این بوستان زیبا شما فقط در احاطه درختان نیستید، بلکه به هر گوشه‌ای که نگاه می‌کنید، می‌بینید که گیاهان رونده از ساقه و شاخه درختان یا حتی پایه روشنایی یا تابلو راهنما بالا رفته و خود را به آسمان و آفتاب رسانده اند.

این سرسبزی متراکم، زیبایی دوچندانی به این بوستان داده و سبب شده است در اوج ساعت تابش خورشید هم، سایه بر سر شهروندان پهن شود و فضایی خنک مهیا باشد.

 

هویت محله ما

ساعت‌۸ که می‌شود، حضور ورزشکاران هم پشت وسایل ورزشی یا در رینگ پیاده‌رو پررنگ‌تر می‌شود، ورزشکارانی که بیشتر از قشر میان‌سال جامعه هستند و جای خالی جوانان بین جمعیت به چشم می‌آید. 

بیش‌از بیست‌سال است که گروه‌‎های مختلف ورزشی در این مجموعه شکل گرفته‌است. محمدحسن پیرهادی می‌گوید: من به‌همراه تعدادی از همسایه‌های خیابان دانشجو ۸ حدود یازده‌سال است که در دو گروه ورزشی «شبنم» و «صبح مشهدی» در این پارک با هم ورزش می‌کنیم. 

هانیه محمودی هم دیگر ورزشکاری است که همراه همسرش هر‌روز این ساعت از روز را در بوستان گل‌ها می‌گذراند. او توضیح می‌دهد که چند‌سال است اینجا ورزش می‌کند. وی می‌افزاید: این بوستان، بخشی از هویت محله ما شده است و اکثر اهالی برای ورزش، دورهم‌نشستن، قدم‌زدن، بازی کودکان و‌... به اینجا سر می‌زنند.

 

میزبانی شیرین

در ضلع‌های غربی و جنوبی فضای سبز زیبای محله دانشجو درختان توت پنجاه تا شصت‌ساله برای حیات این شهر اکسیژن تولید می‌کنند، درختانی که محصول شیرین خود را هم تقدیم شهروندان می‌کنند.

این روز‌ها که فصل توت‌خوری است، خیلی مواقع مردم با پارچه‌های بزرگ به جمع‌آوری توت مشغول می‌شوند. پارچه‌ها زیر درختان پهن می‌شود تا توت‌های سفید و درشت را در آغوش بگیرد.

مهدیه هاشمی می‌گوید: عمر این درختان از من و شما بیشتر است. خدا مراقبشان باشد؛ چه توت شیرین و خوشمزه‌ای دارند! بچه‌ها زمان بازی در اینجا از این توت‌ها می‌خورند و محصول آن را دوست دارند.

* این گزارش پنج‌شنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۵۰ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44