کد خبر: ۴۵۵۷
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

سه‌شنبه‌ بازارهای گرم خیابان پنج‌تن‌۴۵

در بساط‌شان همه‌چیز برای فروش پیدا می‌شود. تنوع آن‌قدر زیاد است که کسی را دست خالی از بازار بیرون نفرستد. غرفه‌های فروش خوراکی کمتر است، اما تا دلت بخواهد، ظروف پلاستیکی رنگ‌به‌رنگ می‌بینی.

راضی‌کردنشان به گفتگو خیلی سخت است. بین شصت‌هفتاد غرفه‌ای که هر سه‌شنبه در خیابان پنج‌تن‌۴۵ بساط پهن می‌کنند، خیلی‌ها تجربه فروش در بازار‌های محلی دیگر را هم دارند. در بساط آن‌ها همه‌چیز برای فروش پیدا می‌شود. تنوع آن‌قدر زیاد است که کسی را دست خالی از بازار بیرون نفرستد.

غرفه‌های فروش خوراکی کمتر است، اما تا دلت بخواهد، ظروف پلاستیکی رنگ‌به‌رنگ می‌بینی که قیمت حراج‌شده آن، تعداد مشتری‌ها را زیاد کرده است. فروشندگان همین‌قدر کوتاه حرف می‌زنند که «از اردیبهشت‌ماه هر هفته اینجا غرفه داریم، اما منتظر رسیدن اسفند و فصل فروش هستیم.»

سه‌شنبه‌ بازارهای گرم خیابان پنج‌تن‌۴۵

همه درآمد عبدالحسین قدرتی از روز بازارهاست می‌گوید:با این اجاره‌های زیاد مغازه لااقل خیالت جمع است که خرج آب و برق و ... را نداری و فقط باید با گرما و سرمای هوا بسازی.

 

سه‌شنبه‌ بازارهای گرم خیابان پنج‌تن‌۴۵

کار غلامرضا قلندری، فروش سفره و دستمال و حوله است. می‌گوید: این‌ها که می‌بینید، همه ویژه شب عید است؛ اگر نخرید، از جیبتان می‌رود!

سه‌شنبه‌ بازارهای گرم خیابان پنج‌تن‌۴۵

فاطمه یعقوبی دنبال لباس مناسبی برای دخترش است؛ انتظار دارد قیمت‌ها نسبت‌به بازار کمتر باشد. می‌گوید: خوبی این بازار این است که همه‌چیز در آن پیدا می‌شود و برای ساکنان این محدوده مزیت است.

سه‌شنبه‌ بازارهای گرم خیابان پنج‌تن‌۴۵

اجاره هر غرفه، ماهیانه کمتر از ۶۰ هزارتومان است. سه‌شنبه‌بازار هم فرصت فروش را برای کسبه فراهم می‌کند و هم فرصت خریدی خوب و به‌صرفه برای اهالی محله است.

ارسال نظر