کد خبر: ۱۰۱۵۶
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

زمین چمن برای فوتبالیت محله سجاد زمین زندگی است

موسی شاکری‌نژاد، نوجوان چهارده‌ساله محله سجاد، حالا در لیگ دسته یک نوجوانان بازی می‌کند و برای مسابقات استانی آماده می‌شود. او از نوجوانان فعال فرهنگی مسجد امام‌سجاد (ع) هم هست.

تند‌تند روپایی می‌زند و همراه با توپ از لابه‌لای موانع نزدیک به هم رد می‌شود تا کنترل بیشتری روی توپ داشته باشد. از کودکی عاشق فوتبال بوده و با همراهی پدر و مادرش، خودش را به زمین چمن بزرگ فوتبال می‌رسانده و پا‌به‌توپ می‌شده است. موسی شاکری‌نژاد، نوجوان چهارده‌ساله محله سجاد، حالا در لیگ دسته یک نوجوانان بازی می‌کند و برای مسابقات استانی آماده می‌شود. او از نوجوانان فعال فرهنگی مسجد امام‌سجاد (ع) هم هست و هسته سینما و بازیگری این مسجد را اداره می‌کند.

- چرا فوتبال را انتخاب کردی؟

پدرم به‌خاطر جثه و استخوان‌بندی درشتم می‌گفت که کشتی برای من مناسب‌تر است. اما علاقه‌ام به توپ و زمین چمن باعث شد شیفته این ورزش شوم. علاوه‌بر این فوتبال، ورزشی سرعتی، قدرتی و استقامتی است. همه این معیار‌ها کنار هم باعث شد که این رشته را انتخاب کنم.

- از چندسالگی سراغ فوتبال رفتی؟

از پنج‌سالگی در آکادمی فوتبال ثبت نام کردم. با اتمام دوران دبستان، مشکلاتی پیش آمد که مجبور شدم مدتی ورزش نکنم، اما از فروردین سال گذشته، حرفه‌ای‌تر از گذشته فوتبال را ادامه دادم.


- در کدام تیم بازی می‌کنی؟

از سال گذشته به تیم نونهالان «نسیم پیکان مشهد» پیوستم و شهریور امسال همراه این تیم در مسابقات لیگ استان بازی می‌کنم.


- کدام پست را بیشتر دوست داری؟

در پست‌های مختلف به‌ویژه دفاع بازی کرده‌ام، اما دروازه‌بانی را بیشتر دوست دارم. یک‌سال گذشته هم دروازه‌بان بودم، اما چند‌وقت اخیر با تشویق مربی در دفاع راست بازی می‌کنم.


- چرا دروازه‌بانی را انتخاب کردی؟

چون دروازه‌بان مدیریت زمین را برعهده دارد. باید نترس باشد و اعتماد‌به‌نفس بیشتری از سایر بازیکنان داشته باشد و بتواند به هم‌تیمی‌هایش انرژی بدهد. ضمن اینکه لباس دروازه‌بان و شکل بازی‌اش فرق می‌کند. قدرت بدنی هم برای دروازه‌بان خیلی مهم است و این ویژگی‌ها را دوست داشتم.

- فوتبال را در چند جمله تعریف کن.

مثل زندگی است. در این رشته، هماهنگی، نظم و کار تیمی را یاد می‌گیریم که همه این نکته‌ها به بهتر زندگی‌کردن کمک می‌کند.

- به‌جز ورزش فعالیت دیگری هم داری؟

همراه با هم‌سن‌و‌سالانم در فعالیت‌های فرهنگی مسجد امام‌سجاد (ع) حضور دارم و هسته سینما و بازیگری مسجد برعهده من است. هرهفته فیلم‌های سینمایی را که محتوای فرهنگی و آموزشی دارد، در پاتوق محله پخش می‌کنیم.

- قبول این مسئولیت از روی علاقه بود؟

بله. چندباری در مدرسه و حسینیه نمایش‌های موضوعی اجرا کردم. به سینما هم علاقه دارم و می‌توانم با پخش فیلم‌های خوب به خوب‌دیدن و خوب‌شنیدن هم‌سن‌و‌سالانم کمک کنم.

- برنامه‌ات برای آینده چیست؟

هدفم راهیابی به تیم‌های معتبر کشور و جهان است. می‌خواهم جزو بازیکنان ثابت تیم ملی شوم و در مسابقات جهانی شرکت کنم.



* این گزارش شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۰ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44