کد خبر: ۹۸۴۶
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

مسجدالرضای بوستان جهان‌شهر انتظار اهالی را بیشتر کرده است

طیبه سرایی می‌گوید: مکان کنونی مسجدالرضا (ع) در بوستان جهان‌شهر در گذشته مسجد پادگان بوده است. شهرداری با بازسازی این فضا و در‌نظر‌گرفتن محیطی برای اقامه نماز بانوان، اقدام درخور‌توجهی انجام داده است.

در آیین کلنگ‌زنی ساخت فاز اول بوستان جهان‌شهر با مساحت ۲۵هکتار، مسجد این بوستان نیز به بهره‌برداری رسمی رسید. ساخت این مسجد یکی از درخواست‌های شهروندانی بود که در دو سال گذشته با بازگشایی اراضی پادگان ارتش از این فضای سبز استفاده می‌کردند.

خرداد ماه بنا به همین درخواست، در شهرآرامحله گزارشی تهیه کردیم و حرف مردم را به گوش شهردار منطقه رساندیم. حالا با افتتاح این مسجد، اهالی از حس خوب این اتفاق می‌گویند.

 

هم نماز، هم کاربری فرهنگی

عضو شورای اجتماعی محله امام‌خمینی (ره) با اشاره‌به اینکه همسرش بازنشسته ارتش است و در همین پادگان خدمت کرده، می‌گوید: مکان کنونی مسجدالرضا (ع) در بوستان جهان‌شهر در گذشته مسجد پادگان بوده است. شهرداری با بازسازی این فضا و در‌نظر‌گرفتن محیطی برای اقامه نماز بانوان، اقدام درخور‌توجهی انجام داده است.

طیبه سرایی می‌افزاید: شهرداری به شهروندان، قول بازگشایی معابر پادگان طی هفت سال را داده و در دو سال گذشته، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است که یکی از آنها استفاده از فضای سبز پادگان بود.

او می‌گوید: بسیاری از خانواده‌ها شب‌های تابستان به این بوستان می‌آیند و با ساخت مسجد، مشکل اقامه نماز اول وقت برطرف شد.

این ساکن محله امام‌خمینی (ره) تأکید می‌کند: بهره‌برداری از مسجدالرضا (ع) نباید فقط برای اقامه نماز باشد، بلکه باید بستری برای انجام فعالیت‌های فرهنگی باشد و بتواند با ارائه کلاس‌های متفاوت، سرانه فرهنگی محله را نیز پوشش دهد.

 

به امکاناتش بیفزایید

یکی دیگر از اعضای شورای اجتماعی محله امام‌خمینی (ره) نیز می‌گوید: بازسازی مسجدالرضای بوستان جهان‌شهر با این ابعاد و زیبایی، انتظار اهالی را برای ساخت بوستان افزایش می‌دهد. به همین منظور لازم است اقداماتی همچون بهبود روشنایی، حضور بیشتر نیرو‌های حفاظت فیزیکی برای تأمین امنیت، جانمایی نیمکت، سایبان و آبخوری برای پارک نیز انجام شود.

علیرضا زنده‌دل ادامه می‌دهد: مسجد امکانات رفاهی خوبی دارد؛ به همین منظور انتظار می‌رود شهرداری با توجه بیشتر به زمین بازی کودکان و همچنین بهسازی فضای سبز بوستان، رونق بیشتری به پارک جهان‌شهر دهد تا شهروندان رضایت بیشتری داشته باشند.

 

سهم بانوان از بوستان

عضو شورای اجتماعی محله بهشتی نیز با بیان اینکه با در‌نظر‌گرفتن امکانات رفاهی مانند کتابخانه برای مسجدالرضا (ع) از محیط آن می‌توان بیشتر بهره برد، می‌گوید: فضای مسجد آن‌قدر بزرگ و مطلوب است که بتوان بخشی از آن را به‌عنوان کتابخانه و سالن مطالعه در‌نظر گرفت.

زهرا موسوی می‌افزاید: با احداث کتابخانه جوانان بیشتری به مسجد می‌آیند و از این طریق می‌توان شوق حضورشان در برنامه‌های فرهنگی را افزایش داد.

او یادآور می‌شود: با‌توجه‌به اینکه سرانه ورزشی برای بانوان محله کم است، پیشنهاد می‌شود بخشی از بوستان برای بانوان در‌نظر گرفته شود تا راحت بتوانند فعالیت‌های ورزشی انجام دهند.

* این گزارش سه‌شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۵ شهرآرامحله منطقه ۷ و ۸ چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44