کد خبر: ۸۷۱۴
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

دانش‌آموز هنرستانی، کارگاه چوب راه انداخته است

شهروز شفیعی با هدف خودکفایی، کارگاه صنایع چوب راه‌انداخته است. او به این هنر علاقه داشته و می‌خواست چیزی فراتر از آموزش‌های هنرستان را در‌زمینه هنر چوب یاد بگیرد.

بین کار‌های رنگارنگ بازارچه فرهنگ‌سرای خانواده، کار‌های چوب شهروز شفیعی، نوجوان هفده‌ساله محله لشکر چشمم را می‌گیرد. زنی که پشت میز ایستاده، اکرم کریم‌پور، مادر شهروز است.

می‌گوید: پسرم هنرستانی است و رشته صنایع چوبی می‌خواند. چون به این هنر علاقه داشت، می‌خواست چیزی فراتر از آموزش‌های هنرستان را در‌زمینه هنر چوب یاد بگیرد و الان دو‌سال است که کارگاهی دارد و همراه برادرش مشغول کار است. من و پدرشان هم هر کمکی برای عرضه و فروش کارشان از دستمان بر‌آید، انجام می‌دهیم.

 

هدفم راه‌اندازی کارخانه صنایع چوب است

حتما برای یک مادر افتخار است که پسرش در سن نوجوانی به خود‌کفایی برسد. اکرم کریم‌پور می‌گوید: پسرم با اینکه دانش‌آموز سال آخر هنرستان است، مدتی است که کارگاه زده و به‌صورت تخصصی درزمینه فروش صنایع دستی چوبی وارد شده است.

شهروز از همان زمانی‌که کار چوب را یاد گرفته است، دنبال کار سی‌ان‌سی و خراطی هم رفته تا هنرش را متنوع‌تر کند. شهروز توضیح می‌دهد: یک‌سال‌و‌نیم است که من و برادرم تمام هم‌و‌غممان را گذاشته‌ایم که کار را توسعه بدهیم. هدفم این است که در دانشگاه نیز همین رشته صنایع چوب را ادامه دهم و در تولید به کارآفرینی بیشتر و افتتاح کارخانه هنر‌های چوبی برسیم.

 

سختی کار، پیدا کردن مشتری بود

سختی کار برای شهروز شاید از زمانی بود که می‌خواست برای هنر دستش مشتری پیدا کند. می‌گوید: سراغ خیلی از گل‌فروشی‌ها و فروشندگان کار‌های چوبی رفتم تا بازار را بشناسم و بدانم چه بخشی از هنر دستم بیشتر موردنیاز بازار است.

بعد از آن سراغ تولیدی رفت که می‌دانست مشتری خودش را دارد. شاید در ابتدای کار که در خانه کار‌های هنری‌اش را آماده می‌کرد، مخالفت‌هایی وجود داشت که خانه کثیف نشود و بیشتر به درسش برسد، ولی وقتی پدر و مادرش دیدند که او تصمیم جدی گرفته است تا موفق شود، با او همراه شدند.

مادرش می‌گوید: همین که می‌بینیم پسرانمان به این زودی در مسیر موفقیت افتاده اند، بسیار خوشحالیم. همسرم در‌کنار پسرانمان است و من هم در آماده‌سازی و فروش کالا‌ها در فضای مجازی کمک می‌کنم.

 

از سرویس چوبی عروس تا هر چه مشتری بخواهد

شهروز و میلاد شفیعی حالا به فکر توسعه کارشان هستند. شهروز مدعی است هرمحصولی که سفارش مشتری باشد، از سرویس چوب عروس تا هر کار چوبی هنری را می‌تواند در کارگاه درست کند و مادرشان معتقد است جدیت بچه‌ها و دقتشان در تولید محصولات از همان ابتدای کار زیاد بوده و همین باعث شده است کار‌و‌بارشان خوب پیش رود.

این روز‌ها که برخی نوجوانان از گوشی برای بازی و کار‌های بی‌فایده استفاده می‌کنند، شهروز و میلاد از گوشی برای گرفتن ایده‌های نو در هنرشان و پیدا‌کردن مشتری برای کسبشان بهره می‌برند.

* این گزارش چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۶۳ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر