کد خبر: ۱۳۵۵۲
۰۲ تير ۱۴۰۵ - ۱۴:۰۰
هیئت جوانان آل یاسین به مسجد ابوالفضلی جان دادند

هیئت جوانان آل یاسین به مسجد ابوالفضلی جان دادند

سال ۸۷ چند نفر از بچه‌های محله کنه بیست دور هم جمع شدند و هیئت «آل‌یاسین» پا گرفت و روزبه‌روز بزرگ‌تر شد و سرزندگی بیشتری به مسجد ابوالفضلی (ع) محله داد. مسجدی که تا پیش از آن، کمتر شناخته شده بود.

حدود پنج سال پیش یعنی سال ۸۷ بود که چند نفر از بچه‌های محله دور هم جمع شدند تا هیئتی راه بیندازند، گوشه امنی برای عزاداری‌ها و اشک‌هایشان در محرم و رمضان و شادی‌ها و مولودی‌هایشان در رجب و شعبان بیابند و درکنار آن به شناخت درستی از مهدویت دست یابند.

با همان جمع چندنفره، اما همدل و صمیمی بود که هیئت «آل‌یاسین» پا گرفت و روزبه‌روز بزرگ‌تر شد تا امروز که علاوه‌بر اینکه خودش کار‌های بزرگی می‌کند، حال‌وهوا و سرزندگی بیشتری به مسجد ابوالفضلی (ع) محله کنه بیست نیز داده است. مسجدی که تا پیش از آن، کمتر شناخته شده بود، با آمدن بچه هیئتی‌ها و فعالیت آنان در آل‌یاسین، نامش سر زبان‌ها افتاد و اتفاقات خوبی برایش رقم خورد. بعداز آمدن هیئت آل‌یاسین به مسجد ابوالفضلی (ع)، مسجد صاحب کتابخانه و گنبد و گلدسته شده و پای مردم و همسایه‌های دور و نزدیک نیز به مسجد، بیش‌ازپیش باز شد؛ بسیاری از جوانان محل نیز جذب آن شدند.

ابوالفضل رمضانی که از قدیمی‌های هیئت است و کار‌های بسیاری را برای هیئت راست‌وریس می‌کند، می‌گوید: کم نبودند جوانانی که داستانشان مانند داستان علی گندابی بوده است و الان «حسینی» شده‌اند و یک بچه هیئتی بامرام و مشتی.

 

با بچه‌های «آل یاسین» و هیئتی از جوانان که در دل مسجد جان گرفت

 

او ادامه می‌دهد: ما از معدود هیئت‌هایی هستیم که توانسته‌ایم چندین‌سال در مسجد کار خود را ادامه دهیم؛ درواقع پایگاه اصلی ما مسجد است، چراکه میان مسجدی‌های نسل گذشته که مویی سفید کرده‌اند و جوانان هیئتی که شور دارند، اختلاف‌سلیقه و نظر‌هایی هست که توانسته‌ایم با آن کنار بیاییم و کار را ادامه دهیم.

او درباره برنامه‌های هیئت فرهنگی‌مذهبی آل‌یاسین می‌گوید: ازآنجاکه مسجد در دهه اول محرم برنامه دارد، ما برنامه‌های خود را در دهه دوم برگزار می‌کنیم. به‌جز ماه‌های محرم و صفر، هر هفته جمعه‌شب‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ شب جلسه داریم که در آن از بهترین سخنرانان شهر دعوت می‌کنیم و برنامه‌هایی مانند قرائت زیارت عاشورا و عزاداری را نیز کنار سخنرانی برگزار می‌کنیم.

ما از معدود هیئت‌هایی هستیم که توانسته‌ایم چندین‌سال در مسجد کار خود را ادامه دهیم؛ درواقع پایگاه ما مسجد است

برگزاری اجتماع فاطمیون که عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۹۵ روز، برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌هایی است که این هیئت برگزار می‌کند. رمضانی دراین‌باره می‌گوید: این برنامه را از دو سال پیش آغاز کرده‌ایم؛ به این‌ترتیب که در حدفاصل استخر آستان قدس و پارک رجا، خیمه‌ای برپاکرده و با شربت از اهالی پذیرایی می‌کنیم.

او با اشاره به فعالیت وهابیت در سطح شهرک شهیدرجایی، تاکید می‌کند: ما برای مقابله با این فرقه انحرافی پا پس نگذاشته‌ایم و نخواهیم گذاشت. در این زمینه برنامه‌هایی در حد توانمان انجام می‌دهیم و با برگزاری مراسم در فضای باز، این پیام را می‌دهیم که ما عقب نخواهیم نشست.

 

با بچه‌های «آل یاسین» و هیئتی از جوانان که در دل مسجد جان گرفت

رمضانی درباره تامین هزینه‌های هیئت نیز چنین می‌گوید: هر وقت خواسته‌ایم برنامه‌ای اجرا کنیم، میان بچه هیئتی‌ها اعلام کرده‌ایم و خدا را شکر در این زمینه هیچ‌وقت به مشکل مالی برنخورده‌ایم؛ اهالی و بچه‌های هیئت همیشه پای ثابت کار بوده‌اند.

 

* این گزارش در شماره ۸۰ شهرآرا محله منطقه ۶ مورخ ۱۸ آذرماه سال ۱۳۹۲ منتشر شده است.

کلمات کلیدی
آوا و نمــــــای شهر
03:04
03:44
اینستاگرام