کد خبر: ۹۷۲۳
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

نوجوان مسجدی دغدغه‌ همسایه‌هایش را دارد

محمد‌عرفان مَلوَندی می‌گوید: همیشه سعی کرده‌ام برای محله مفید باشم و دغدغه همسایه‌هایمان را داشته باشم.

نوجوان است و پویا و پر‌تلاش و مدیر. او و خواهر و دو برادرش سال هاست بچه‌مسجدی هستند. محمد‌عرفان مَلوَندی با اینکه فرزند آخر خانواده است، مسئولیت‌پذیری‌اش اصلا به ته‌تغاری‌های خانواده‌ها شبیه نیست.

او در برنامه‌های مسجد محل زندگی‌اش، استاد‌یوسفی، و حتی مدرسه‌اش که دبیرستان دوره اول شهید‌مطهری در خیابان شهید فلاحی است، کارنامه درخشانی دارد.

کار پشتیبانی برنامه راهیان نور مسجد المنتظر (عج) همیشه با بزرگ‌تر‌ها بوده، اما دو سال گذشته، او این کار را به نحو احسن انجام داده است. سال گذشته در آموزش‌و‌پرورش استان، کلیپی به نام «نفس» ساخت که موضوعش عزت نفس بود و در استان اول شد و دو‌سال پیاپی در مسابقات نهج‌البلاغه هم مقام برتر استانی کسب کرده است.

- چطور می‌توان در محله همسایه خوبی بود؟
درست است که برپایی کلاس آموزش نهج‌البلاغه، کلیپ‌سازی یا کار‌های اجرایی‌ای که انجام داده‌ام، مستقیم برای بچه‌محل‌هایم نبوده است، اما همیشه سعی کرده‌ام برای محله مفید باشم و دغدغه همسایه‌هایمان را داشته باشم. کمک به افراد سن‌وسال‌دار محله، صحبت درباره آموزه‌های نهج‌البلاغه در جمع دوستان، پذیرفتن مسئولیت پشتیبانی کاروان راهیان نور مسجد محله و حسینیه کودک و خادم‌المهدی مسجد از‌جمله کار‌های فرهنگی‌ای است که در محله انجام داده‌ام.

- به نظرت چه گره‌هایی در محله به دست تو باز می‌شود؟
من یک نوجوانم که می‌توانم با نشر هر چیزی که خودم بلدم بین هم‌سن‌و‌سال‌هایم، به ارتقای آنها و به تبع آن، محله‌ام کمک کنم. اگر هر نوجوان این کار را انجام دهد، محله ما پراز افراد موفق و آینده‌ساز جامعه می‌شود.

- چه شد که بچه‌های کاروان راهیان نور از تو راضی بودند؟
دو سال پیش به اصرار خودم، مسئولیت پشتیبانی کاروان راهیان نور را به من سپردند. می‌خواستم توانایی‌ام را محک بزنم. من و دو دوستم به نام‌های سید‌محمدرضا موسویان‌پور و علی عباسی، تیمی ساخته بودیم و فکر می‌کنم خوب عمل کردیم که سال گذشته هم دوباره این مسئولیت را به ما دادند. ما تدارکات و کار‌هایی مثل تحویل‌گرفتن غذا، سفره‌انداختن و پذیرایی و خدمت به بچه‌ها را بر‌عهده داشتیم.

- علاو‌ه‌بر امور فرهنگی فکر می‌کنی در چه کار‌هایی قوی هستی؟
در‌کنار کار‌های فرهنگی، به‌خصوص ساخت فیلم که تجربه موفقی بود، به نظرم مدیر اجرایی خوبی هستم که بعد‌از دو سال تجربه مدیریت پشتیبانی، مسئولیت‌هایی مانند انجام امور حسینیه کودک و نظارت به کار خادم‌المهدی‌های مسجد المنتظر (عج) را هم به من سپرده‌اند.

* این گزارش چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۸ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44