کد خبر: ۷۶۳۵
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

معبری برای کتاب‌خوان‌های محله رازی

فرعی‌های خیابان شهیدمحمدی ۱۰ در محله رازی به نام شهید پورابراهیم نام‌گذاری شده است. کوچه شهیدپورابراهیم ۲ از‌جمله معابر پررفت‌و‌آمدی است که انواع کاربری‌های فرهنگی و مذهبی را در خود جای داده و از سمت دیگر به خیابان انصار می‌رسد.

فرعی‌های خیابان شهیدمحمدی ۱۰ در محله رازی به نام شهید پورابراهیم نام‌گذاری شده است. دراین‌میان، کوچه شهیدپورابراهیم ۲ از‌جمله معابر پررفت‌و‌آمدی است که انواع کاربری‌های فرهنگی و مذهبی را در خود جای داده و از سمت دیگر به خیابان انصار می‌رسد.

اهالی این کوچه با اینکه جزو اولین ساکنان قاسم‌آباد هستند، همچنان با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند که دلیل بیشتر آن‌ها هم‌جواری با زمین‌های رهاشده‌ای است که در انتهای خیابان شهیدمحمدی ۱۰ قرار دارد. سکونت کارتن‌خواب‌ها و معتادان در چاله‌هایی که در زمین حفر می‌کنند، تجمع حشرات و جانوران موذی و تخلیه زباله در این زمین‌ها بخشی از مشکلات مردم است.

معبری برای کتاب‌خوان‌های محله رازی

مسجد و حسینیه و مجتمع فرهنگی غدیر باباعلی (۵) که سال ۱۳۹۳ در کوچه شهید پورابراهیم ۲ تأسیس شده است، یکی از مساجد فعال محله و پایگاه اجتماعی، مذهبی و فرهنگی اهالی این محدوده به حساب می‌آید. این مسجد پاتوق فعالیت‌های خیرخواهانه همسایه‌ها برای نیازمندان هم محسوب می‌شود.

معبری برای کتاب‌خوان‌های محله رازی

کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شماره‌۸ مشهد از سال‌۱۳۹۰ فعالیتش را آغاز کرده است. این مرکز در دو طبقه بنا شده و شامل کتابخانه و کارگاه، سالن مطالعه، کلاس‌های ادبی، سفال، نقاشی و نجوم است که در این معبر قرار دارد.

معبری برای کتاب‌خوان‌های محله رازی

در انتهای کوچه شهید‌پورابراهیم‌۲ کال بزرگی قرار دارد که اطرافش را فضای سبز پوشانده، اما در بیشتر روز‌های سال خشک و خالی از آب است.

معبری برای کتاب‌خوان‌های محله رازی

کتابخانه امام‌رضا (ع) واقع در این معبر که به نام کتابخانه مسجد غدیرباباعلی شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های منطقه‌۱۰ به شمار می‌آید که علاوه‌بر سالن مطالعه بزرگ، کتاب‌های مختلف علمی و فرهنگی و مذهبی و آموزشی و‌... را به علاقه‌مندان ارائه می‌کند.

ارسال نظر