اهــــــالی شهر
img-profile-author
دو دهه پرچم‌داری پیرغلام محله چهنو
علی‌اصغر شاهدی از بچگی در محله چهنو زندگی کرده است. از سال ۱۳۴۱ در حیاط منزلشان و سپس از سال ۱۳۶۰ در مسجد امام‌حسین (ع) پرچم مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان را برافراشته نگه داشته است.
img-profile-author
خانه صدیقه خانم دارالقرآن فاطمه الزهرا (س) است
سیده صدیقه صاحبکار مسئول دارالقرآن فاطمه الزهرا (س) کسی است که در کنار نقش مادری و همسری، یک مدیر موفق نیز هست و تحصیلات حوزوی دارد. او برای بانوان در زیرزمین خانه‌اش کلاس‌های قرآن برگزار می‌کند.
img-profile-author
عطر دیگچه نذری بی‌بی‌فاطمه در کوچه‌های رضاشهر می‌پیچد
اگر پسرم در سن کودکی فوت نمی‌کرد و از غم هجران فرزندم به سرطان مبتلا نمی‌شدم، هیچ‌وقت یاد حسین(ع)، جانم را آرام نمی‌کرد و هیچ‌گاه عزم خود را جزم نمی‌کردم که برای عرض ارادتم به ابا عبدالله (ع) دیگ دیگچه بار بگذارم.
img-profile-author
نقش‌آفرینی بانوان سیس‌آباد برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی
بانوان محله سیس‌آباد، برای شناسایی ظرفیت‌های مردمی درِ خانه همه اهالی را می‌زنند. این کار برای اهالی محله معنایی فراتر از یک رفت‌وآمد معمولی پیدا کرده است؛ نشانه‌ای از توجه، همدلی و حواسی که به زندگی همسایه‌ها جمع است.
img-profile-author
کمک‌کردن، کارت دعوت نمی‌خواهد
در کوچه شهید‌تاجری۱۴ هنوز راه و رسم همسایه‌داری پر‌رنگ است اگر کسی به رحمت خدا برود یا جشن ازدواجی برپا شود، همسایه‌ها بدون کارت دعوت به مراسم می‌روند و کمک می‌کنند.
img-profile-author
خانه امید اهالی در کوچه دادگر ۱۹
قدمت سکونت نخستین خانواده‌ها در کوچه دادگر به بیش از چهار‌دهه می‌رسد. همسایه‌هایی که فقط در کنار هم زندگی نکرده‌اند؛ بلکه برای سرسبزی، آبادانی و پیوند بیشتر دل‌ها قدمی برداشتند و در‌کنار هم، محله‌ای منسجم‌تر و گرم‌تر بسازند.
img-profile-author
مشهدی‌ها چهارراه ورزش را با هیئت فاطمیون می‌شناسند!
بزرگ هیئت فاطمیون، حاج آقای علیایی بود که با پسرانش در روز ولادت امام زمان (عج) در سال ۸۶ هیئت را برپا کرد و از آنجا که دوستان خوبی بودند و روش دعوت آن‌ها به هیئت جذاب بود، او هم هیئتی شد.
img-profile-author
اهالی طلاب هرسال منتظر نذری ۲۰ منی طوبی‌خانم‌اند
طوبی خانم و همسرش بعد از سال‌ها مستاجری، صاحب خانه‌ای در محله طلاب و خیابان شهید علیمردانی شدند. طوبی از همان سال عاشورا شروع کرد و دیگ شله‌زرد که نذر علی‌اصغر کرده بود با ۳ کیلو برنج بار گذاشت.
img-profile-author
پاکبان محله سیدی پول دوا و دکتر بیمار آبادانی را به او بازگرداند
جواد مرادی پاکبان شهرداری است. او چندی پیش کیف پولی پیدا کرد و به صاحبانش برگرداند، کیفی که می گوید پول دوا و دکتر یک مریض آبادانی بوده است.
img-profile-author
علی حناچیان خانه‌اش را فروخت و وقف دفاع از کشور کرد
علی حناچیان بسیجی فعال ۷۶ ساله‌ای است که در دوران جنگ، پشت سنگر‌های جبهه، خدمات فراوانی برای پیروزی انقلاب و صدالبته جنگ تحمیلی، ارائه کرده است.
بعدی 1 2 3 4 5