img-profile-author
محله خاتم‌الانبیا (ص)؛ یادگار روستای ابراهیم‌آباد
محله‌ای که از حدود سال ۱۳۹۰ خاتم‌الانبیا (ص) نام‌گذاری شده است، در دهه ۸۰ به نام محله امام‌زمان (عج) شناخته می‌شد و در دهه ۶۰ و پیش از آن ابراهیم‌آباد نام داشت.
img-profile-author
محله امام‌هادی (ع)؛ یادگار مزرعه بحرآباد
وجه تسمیه محله امام‌هادی (ع) به‌دلیل مسجدی با نام امام‌هادی (ع) در خیابان اصلی این محله یعنی خیابان امام‌هادی (ع) است که قدمتی نزدیک به ۵۰ سال دارد. اما پیشینه این محله به مدت‌ها قبل برمی‌گردد.
img-profile-author
فرهنگیان؛ محله معلم‌نشین قاسم‌آباد
محله فرهنگیان نامش را از شرکت تعاونی فرهنگیان که بانی ساخت‌وساز خانه در این محدوده بوده، گرفته است. با ساخت‌وساز منازل تعاونی توسط این شرکت، آموزش‌وپرورشی‌ها و کارمندان دانشگاه فردوسی در دهه ۷۰ به قاسم‌آباد آمدند.
img-profile-author
شاهد؛ محله ورزشکاران قاسم‌آباد
بولوار شاهد یکی از طولانی‌ترین بولوار‌های قاسم‌آباد است که دو بزرگراه پیامبر اعظم (ص) و امام‌علی (ع) را به هم متصل می‌کند.یکی از چهارراه‌های معروف محله شاهد، چهارراه ورزش است.
img-profile-author
محله رسالت؛ یادگار روستای یوسفیه و قاسم‌آباد
رسالت از قدیمی‌ترین محلات شهرک غرب است که از شرق به میدان نمایشگاه متصل است؛ همان‌جایی که روستای قدیمی قاسم‌آباد در آن قرار داشته است.
img-profile-author
حجاب؛ محله پررفت‌وآمد قاسم‌آباد
محله حجاب با ۲۴۹ هکتار وسعت و حدود ۴۲ هزار نفر جمعیت، جزو محلات پرجمعیت مشهد است. دقیق‌تر اینکه این محله ششمین محله پرجمعیت مشهد است.
img-profile-author
محله امامیه؛ پربوستان‌ترین محله قاسم‌آباد
امامیه شاید در نگاه عموم مردم محله‌ای جدید با عمری دست‌کم سی‌ساله به‌نظر برسد؛ اما در واقعیت روستای امامیه یکی از قریه‌های قدیمی غرب مشهد بوده است.
img-profile-author
محله استاد یوسفی؛ فرهنگی‌ترین محله قاسم‌آباد
بعد از ایجاد دانشگاه آزاد و رفت‌وآمد دانشجویان به این محدوده، کم‌کم محله استاد یوسفی شکل گرفت. این محله نامش را از استاد بزرگ ادبیات و پایه‌گذار مهم‌ترین پایگاه ادبی مشهد گرفته است.
img-profile-author
روایت آبادانی محلات کوی طلاب پس از انقلاب
کوی طلاب محدوده وسیعی است. مسیر اصلی آن، بولوار شهید مفتح است که از محدوده مسکونی به منطقه تجاری تغییر شکل داده‌است.
img-profile-author
روستای اسلامیه، قلعه‌ای به‌جامانده از سال ۸۱۵
سند تاریخی نام اسلامیه بسیار قدیمی بوده که حداقل از سال ۸۱۵ مطرح بوده است. این روستای تاریخی پس‌از الحاق به شهر و تلفیق با روستا‌های توس سفلی و علیا امروز به نام محله فردوسی شناخته می‌شود.
صفحه ۱بعدی