img-profile-author
نقش‌آفرینی دختران محله فردوسی از معلمی تا خبرنگاری
دختران فعال اجتماعی و فرهنگی محله فردوسی دور هم جمع شده‌اند و برای امسال محله برنامه‌ریزی می‌کنند. آنها می‌خواهند بقیه دختران نیز همراه شوند تا محله‌ای پویاتر داشته باشند. هدف این دختران موفقیت است چه در درس و چه در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی.
img-profile-author
بوی خوش ریحان در محله ابوطالب
خانم ابریشمی می‌گوید: مدتی بود باغچه روبه‌روی خانه‌ام همین‌طور رها شده بود و کسی به آن توجهی نداشت، تا اینکه یک روز صبح تصمیم گرفتم در آن سبزی بکارم.
img-profile-author
یوسف بهمن‌بیجاری واقف کتابخانه محله جاهدشهر است
یوسف بهمن‌بیجاری واقف کتابخانه و نویسنده محله جاهدشهر است. او سال ۸۸ ساختمان کتابخانه بهمن همراه‌ با حدود ۵۰۰ جلد کتاب را به شهرداری منطقه‌۱۲ تحویل داد.
img-profile-author
نام حاج‌آقا حبیبی به آبادی محله کوی‌پلیس گره خورده است
درِ خانه حاج‌آقا حبیبی به روی اهالی باز است. این روحانی فعال محله کوی پلیس می‌گوید: هنوز هم مردم به من لطف دارند و برای رفع اختلاف‌هایشان مراجعه می‌کنند.
img-profile-author
وقف خانه برای تقویت دین جوانان محله
علی محبی همراه با همسر و فرزندانش زندگی‌اش را وقف مسائل دینی و برگزاری کلاس‌های معارف، اخلاق و... کرده تا شاید بتواند خاطره‌ای ماندگار را از خود به جای گذارد.
img-profile-author
کارگر شهرداری کیف میلیونی را به صاحبش برگرداند
رمضان زارعی در منطقه ۱۰ کارگر فضای سبز است و علف زنی و آبیاری می‌کند. او کیف آبی زنانه‌ای با میلیون‌ها تومان پول پیدا می‌کند و به صاحبش برمی‌گرداند.
img-profile-author
سه‌سال خیرخواهی «مثبت زندگی» در مهر مادر
خدیجه پریوش، مسیری که برای عمل به انگیزه‌های خیرخواهانه‌اش انتخاب کرده، ایجاد مرکز مثبت زندگی خدیجه بوده است. او درباره خدمت به ۴۹۵‌خانوار تحت پوشش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
img-profile-author
ایده‌های نو امام جماعت مسجد محله رده برای خدمت
حاج‌آقارمضانی این روز‌ها که امام جماعت مسجد امام‌حسن‌عسکری (ع) در محله رده است، هر آنچه را دارد، مدیون تشویق‌های بابا می‌داند، وقتی با «شیخ‌اوغلوم» گفتن‌هایش، محمدحسن را به طلبه‌شدن تشویق می‌کرد.
img-profile-author
پیگیری ۲۰۰۰ درخواست توسط شهروند پیگیر محله مهدی‌آباد
خلیل‌الله نیازی می‌گوید: اینجا از ابتدا با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود؛ نه آسفالتی داشت و نه لوله‌کشی گاز و مرکز بهداشت. اوایل فقط صد‌خانوار بودیم، اما هرروز خانواده‌های بیشتری به این محدوده مهاجرت کردند.
img-profile-author
برطرف شدن کمبودها با همدلی همسایه‌ها
طبرسی‌شمالی‌۳۸ همسایگانی دارد که تمام یا بخش زیادی از عمرشان را در‌کنار هم سپری کرده‌اند. علی پاکدل، ۳۴‌سال از عمر چهل‌ودو‌ساله‌اش را در محله طبرسی شمالی سپری کرده است.
صفحه ۱بعدی