تاریخ شهر گذری بر تاریخ نخستین نشریه‌های طنز در مشهد

گذری بر تاریخ نخستین نشریه‌های طنز در مشهد

در دوره پهلوی، یکی از نخستین نشریاتی که منتشر می‌شود، «آشفته» است. عماد عصار، کارمند دولت، از تهران به مشهد منتقل می‌شود و تصمیم می‌گیرد باتوجه‌به اوضاع شهر یک نشریه طنز راه بیندازد. آشفته، کامل‌ترین نشریه طنز است و برخی آن را نخستین نشریه طنز مشهد می‌دانند.

گزارش از شهر همسایه‌داری روی کوهپایه‌!

همسایه‌داری روی کوهپایه‌!

سیداحمد یوسفی می‌گوید: وقتی همسایه‌ها در برنامه‌های فرهنگی دورهم جمع می‌شوند، بیشتر از دیگران از احوال هم باخبر هستند. اینجا اگر برای هر کدام از همسایه‌ها مشکلی پیش بیاید، خیلی زود همه ما متوجه می‌شویم و با همدلی و همکاری در رفع مشکلش به او کمک می‌کنیم.

کوچه ها فرار از چراغ قرمز در  امام‌خمینی‌۵۷

فرار از چراغ قرمز در امام‌خمینی‌۵۷

کوچه امام‌خمینی‌۵۷ فعلی پیش از تغییر نام، کوچه شماره‌۳۵ بود؛ کوچه‌ای کم‌عرض و طولانی که خودرو‌ها برای فرار از ترافیک چراغ قرمز تقاطع خیابان ثامن‌الائمه (ع) و فیاض‌بخش به آن وارد می‌شوند و به همین دلیل بسیار پرتردد است.

جاذبه های گردشگری خانه ساختیانچی؛ یادگار سبک معماری تهران

خانه ساختیانچی؛ یادگار سبک معماری تهران

خانه ساختیانچی هم خانه‌ای است که در سبک تهران ساخته شده است؛ یعنی برمی‌گردد به الگو‌های معماری دوران قجر. البته درباره این خانه بحث است؛ یعنی عده‌ای می‌گویند مربوط‌به اواخر قاجار است.

محله‌ها محله رسالت؛ یادگار روستای یوسفیه و قاسم‌آباد

محله رسالت؛ یادگار روستای یوسفیه و قاسم‌آباد

رسالت از قدیمی‌ترین محلات شهرک غرب است که از شرق به میدان نمایشگاه متصل است؛ همان‌جایی که روستای قدیمی قاسم‌آباد در آن قرار داشته است.

محله‌ها حجاب؛ محله پررفت‌وآمد قاسم‌آباد

حجاب؛ محله پررفت‌وآمد قاسم‌آباد

محله حجاب با ۲۴۹ هکتار وسعت و حدود ۴۲ هزار نفر جمعیت، جزو محلات پرجمعیت مشهد است. دقیق‌تر اینکه این محله ششمین محله پرجمعیت مشهد است.