کد خبر: ۷۸۴۷
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

ورزش باعث شد درسم بهتر شود!

محمد‌طا‌ها بهشتی، ووشوکار یازده‌ساله می‌گوید: ورزش نه‌تنها به درس‌هایم لطمه نمی‌زند، بلکه در یادگیری آن‌ها بیشتر کمکم می‌کند.

سکینه تاجی|‌ پای صحبت نوجوانی نشسته‌ایم که از همین سن کم، پرچم محله را بالا برده و افتخار محله و همسایه‌ها شده است. او تاکنون عناوین قهرمانی بسیاری در کارنامه ورزشی‌اش ثبت کرده است.

محمد‌طا‌ها بهشتی یازده‌ساله و کلاس پنجم دبستان است و اکنون دو‌سالی می‌شود که به‌صورت حرفه‌ای در رشته ورزشی ووشو در باشگاه شهید‌ناصری محله خواجه‌ربیع فعالیت می‌کند.

- چطور شد که از بین این همه ورزش، ووشو را انتخاب کردی و به آن علاقه‌مند شدی؟
برادرم ورزشکار است و در سالن ورزشی شهید‌ناصری در رشته ژیمناستیک فعالیت می‌کرد و من هم مثل خیلی از پسر‌های دیگر به فوتبال علاقه داشتم و در این سالن فوتبال بازی می‌کردم.

یکی از دوستان نزدیکم در این سالن، اینجا ووشوکار بود. چندباری موقع ورزش می‌رفتم و تماشایش می‌کردم؛ بعد حس کردم به این ورزش علاقه دارم و بعد‌از مدتی تصمیم گرفتم که در رشته ووشو ثبت نام کنم.


- از افتخاراتی که تا الان کسب کرده‌ای برایمان بگو.
در مسابقات مشهد (جام شهدای شهرداری مشهد به میزبانی منطقه‌۶) قهرمان شدم و در مسابقات بخش ساندای رشته ووشو در سطح استان به مقام نایب‌قهرمانی رسیدم.

- چطور می‌توان با ورزش برای محله و شهر و کشور مفید بود؟
با ورزش در سطح همگانی و کشوری و بین‌المللی، شور و نشاطی در خود فرد و اطرافیان و کسانی که فرد را می‌شناسند، ایجاد می‌شود. این نشاط اثر خوبی بر همه فعالیت‌های ما دارد. اگر در مسابقات داخلی و بین‌المللی موفقیت‌هایی هم به دست بیاورم و بتوانم مقام و مدال طلا کسب کنم، غرور و افتخارش برای هم‌محله‌ای‌ها و همشهری‌هاست.

- نظرت درباره درس‌خواندن و ورزش هم‌زمان چیست؟ از درس و مشق‌هایت عقب نمی‌افتی؟
خودم فکر می‌کنم ورزش نه‌تنها به درس‌هایم لطمه نمی‌زند، بلکه در یادگیری آن‌ها بیشتر کمکم می‌کند. ورزش در روحیه و شادابی جسم ما تأثیر دارد و باعث می‌شود انگیزه بیشتری برای یادگیری درس‌ها داشته و از نظر ذهنی هم آمادگی خوبی داشته باشیم و درس‌ها را بهتر متوجه شویم.

- دوست داری ورزش را تا کجا ادامه بدهی؟
دوست دارم در رشته ورزشی خودم آدم موفقی باشم و آن را تا قهرمانی کشور و مقام‌های بین‌المللی با قدرت و تلاش ادامه دهم.

- چه توصیه‌ای برای هم‌سن‌و‌سال‌های خودت داری؟
ورزش را جدی بگیرند، آن هم از همین سن کم و حتما در طول روز، زمان ثابتی را برای تمرین و ورزش بگذارند.

- به‌عنوان آخرین حرف از آرزویی که داری، بگو.
آرزو دارم در مسابقات کشوری که چند روز دیگر برگزار می‌شود، قهرمان کشور شوم و در ادامه به مسابقات بین‌المللی هم راه پیدا کنم و برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44