کد خبر: ۲۷۰۳
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

روزبه ارغوان؛ شناگری که بسکتبالیست شد

روزبه ارغوان متولد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۷در مشهد است. زمانی که در دوره دبیرستان تحصیل می‌کرد به اردوی تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. از نظر کارشناسان او دارای ترکیبی اعجاب‌انگیز از قدرت و سرعت است که باعث می‌شود نقشی کلیدی در پست‌های ۴ یا ۵ قدرتی داشته باشد. او علاوه بر حملات عالی، بازیکن دفاعی برتر است که دفاع‌ها و برگشت‌های خوبی از خود نشان می‌دهد. او با حملات سرعتی و همچنین برگشت به دفاع به خوبی می‌تواند مشکلاتی را برای تیم‌های دیگر ایجاد کند.

در میان فهرست دوازده‌نفره‌ای که سرویس ورزشی روزنامه شهرآرا به عنوان نامزدهای  چهره برتر ورزش مشهد در سال 1400 معرفی کرده است، نام روزبه ارغوان، هم‌محله‌ای ما در منطقه10،  که امسال توانسته با تیم شهرداری گرگان  در لیگ برتر بسکتبال قهرمان شود،هم دیده می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به  شما کمک کنیم با  روزبه‌ بیشتر آشنا شوید. ما خیلی خوشحال می‌شویم اگر هم‌محله‌ای ما به عنوان چهره سال ورزشی انتخاب شود.


از شنا به بسکتبال

روزبه ارغوان متولد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۷در مشهد است. او سال 1382 وارد بسکتبال شد. البته پیش از آن در رشته شنا فعالیت داشت و حتی مقام‌هایی هم به دست آورده بود ولی از آنجایی که قد بلندی داشت به توصیه دوستان و اطرافیانش وارد بسکتبال شد. 

روزبه زمانی که در دوره دبیرستان تحصیل می‌کرد به اردوی تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. از نظر کارشناسان او دارای ترکیبی اعجاب‌انگیز از قدرت و سرعت است که باعث می‌شود نقشی کلیدی در پست‌های ۴ یا ۵ قدرتی داشته باشد. او علاوه بر حملات عالی، بازیکن دفاعی برتر است که دفاع‌ها و برگشت‌های خوبی از خود نشان می‌دهد. او با حملات سرعتی و همچنین برگشت به دفاع به خوبی می‌تواند مشکلاتی را برای تیم‌های دیگر ایجاد کند.


کارنامه ورزشی

روزبه سابقه بازی در تیم‌های باشگاهی زیادی مانند دانشگاه آزاد، ذوب آهن، پتروشیمی بندر امام، صبا باتری، تربیت بدنی خراسان و فرش مشهد را دارد. 

او همچنین در بازی‌های ملی زیادی  حضور داشته‌است مانند این موارد: جام جهانی ۲۰۱۴، مسابقات بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی در سال  ۲۰۱۴ که به کسب مدال نقره توسط تیم منجر شد، مسابقات آسیا کاپ چین در سال 2014 که تیم ایران مدال طلا گرفت، رقابتهای آسیایی 2013 در فیلپین که تیم ایران مدال طلا گرفت، رقابت‌های ویلیام جونز در سال‌های 2010، 2012 و 2013 که به ترتیب مدال های طلا، نقره و طلا به دست آوردیم، رقابت‌های ABA کاپ 2010 که مدال برنز گرفتیم و در سال ۲۰۱۳ مدال طلا و نقره گرفتیم، رقابت‌های آسیا کاپ ژاپن ۲۰۱۲ که مدال طلا گرفتیم، رقابت‌های WABA کاپ عراق سال ۲۰۱۰ که مدال طلا به دست آوردیم و رقابت‌های AUB چین تایپه ۲۰۰۸ که مدال طلا کسب کردیم.


علاقه به مشهد

روزبه مدتی است از خانه دور شده است و در تیم شهرداری گرگان بازی می‌کند اما همواره آرزوی بازگشت به این شهر و بازی‌کردن برای تیم‌های مشهدی را داشته است. او سال گذشته در مصاحبه با شهرآرا گفته بود: در مشهد استعدادهای بسیار زیادی داریم ولی به دلیل نبود تیم در خراسان رضوی، این بازیکنان در تیم‌های دیگر کشور حضور دارند. 

هر تیمی دو یا سه بازیکن مشهدی در ترکیب اصلی خود دارد و در صورت سر جمع کردن این بازیکنان، می‌توان یک تیم مدعی در سوپر لیگ ایجاد کرد ولی فکر می‌کنم مشکل اصلی این رشته در مشهد، نبود حامیان مالی است. هر زمان که احساس کنم تیم مشهد به من نیاز دارد، بی‌گمان برمی‌گردم. 

ما یک خانواده هستیم و هر زمان امکانش فراهم شود، در خدمت مشهدی‌ها خواهم بود. من اگر بدانم یک تیم باثبات در مشهد وجود دارد و با برنامه بلندمدت هر سال در لیگ حاضر است از خدا می‌خواهم به آن تیم بروم.

ارسال نظر