سعید ملک نژاد، بازیگر پیشکسوت تئاتر، یکی از هنرمندانی است که به معنای واقعی خاک صحنه خورده است. این شبها سریال «۰۲۴» با هنرنمایی او از شبکه یک سیما در حال پخش است. دغدغه پویایی تئاتر مشهد همیشه با او بوده است.
انتخاب طرح کره زمین با آن هوای دودآلود اطراف و پرندهای که بالهایش را انسانها بستهاند نگاه داوران را معطوف به خود کرد تا اثر «مژگان شادکامی» رتبه نخست این رقابتها را از آن خود کند.
قاسم صنعوی؛ فرهیخته ۷۵ساله محله آب و برق تا به حال بیشتر از ۱۱۰عنوان کتاب -که بخش مهم آن در زمینه ادبیات بوده- ترجمه کرده است. کارهایی مثل: «افسانههای بلغاری» (کارالی ایچف)، «گدایان معجزه» (کنستان ویرژیل گئورگیو)، «برگزیده شعر معاصر برزیل» و...
طوبی نام درختی است در بهشت! و حالا نمادی با همین نام در یکی از میدانهای منطقه ما. میدان دانشآموز زمان زیادی نیست که جلوهای دیگر به خود دیده و نصب یک نماد بزرگ در آن زیبایی خاصی به میدان بخشیده است.
محمدحسین کریمی، طراح باغ بام سالهاست در محله امامیه ساکن است. او میگوید تقریبا تمام ساختمانهایی که دارای پشت بام هستند میتوانند آن را به فضای سبزی تبدیل کنند که باعث آرامش خود و خانواده شود.
سعید تقی نیا هم نویسنده است و هم شاعر و هم مغازهدار؛ شاید بارها برای خرید ظروف یکبار مصرف به مغازهاش در فلکه ضد سر زده باشید، اما اگر میدانستید شاعر است بیشک پاهایتان لختی درنگ میکرد تا ظرفی شعر از او به یادگار بردارید.
محمدجواد بذرافشان نقاش است و در ایتالیا درس خوانده او بیش از ۵ دهه است که این هنر را دنبال میکند. او نقاش انقلابی است و برای تظاهرات سالهای بعد از انقلاب تصویر امام را نقاشی میکرده است.
سمانه احسانینیا؛ بانویی که در جریان یک تصادف هولناک، قطع نخاع شد، حالا با دهانش نقاشی میکشد، سازدهنی میزند، سخنرانیهای انگیزشی دارد، کتاب تألیف کرده و بهتازگی یک استارتاپ در حوزه کارآفرینی راهاندازی کرده است.
سیدمحمد محمدیسرشت کارهای مختلفی در حوزه مستند انجام داده است. از مستند «ما بیشماریم» که برگزیده جشنواره فیلم عمار شده تا «هممحلهای مردم» و «امام محله» و ... که همه آنها با موضوع محله است.
نجمه رحمانی تابستان امسال، به واسطه یک دوست، گمشده خود را در دنیای طراحی پیدا کرد و با شرکت در دورههایی به میزبانی مسجد چهاردهمعصوم (ع) در محله شهید قربانی، تلاش کردهاست علاقهاش را به مهارت تبدیل کند.